Vandaag, na ruim vier jaar, verschijnt 'Dertien vragen – van ego naar overgave'.
Soms voelt het alsof een boek zich langzaam, over jaren, aan je ontvouwt. Alsof je er zelf niets over te zeggen hebt en 'gebruikt' wordt door het boek zelf, door de boodschap die jou heeft gekozen om haar in de aardse materie te brengen.
Ik had zelf bedacht dat dit boek over de kracht van vragen moest gaan. Hoe schadelijk vragen kunnen zijn, en hoe ondersteunend, levensveranderend en manifesterend ze kunnen zijn. Want: de vragen die we stellen, creëren onze wereld – soms meer dan affirmaties dat doen.

Maar het boek wilde meer. Het wilde een richting op die ik niet kende, sterker, waar ik me tegen verzette. Ik moest deze richting in mijn leven omarmen, om dit boek te kunnen schrijven. Het schrijven van dit boek en het toepassen van de materie in dit boek, heeft me dan ook tot in mijn kern veranderd.
Deze tijd vraagt van ons om meer dan 'alles uit je leven halen' en 'je passie leven', dingen die ik jarenlang zelf ook geroepen heb. Het vraagt van ons om de ketenen van ons ego af te werpen, zodat we het Divine op aarde kunnen belichamen. Leven in overgave, in dienst van het Divine, geeft een gevoel van vervulling, veiligheid en vrede die niet te beschrijven is. En, zoals Tosha Silver zegt:
"Ironisch genoeg, wanneer je het Divine de leiding laat nemen, bloeien oude verlangens vaak weer op en worden ze alsnog vervuld (als een geschenk van de Liefde zelf), alleen ben je nu niet langer hun slaaf."
Het is mijn wens voor jou dat dit boek ook jouw pad van ego naar overgave verlicht.


















